Followers

Google+ Followers

Wednesday, August 19, 2015

Keistimewaan buah manggis

Sape suka buah manggis? Leh sep! Memang suka betul dengan buah manggis. Dari kecik tau suka makan. Skang menurun kat anak2 suka makan manggis. Sekarang kan musim. So hari2 dok beli. 2-3 kilo tu sekali hadap je. Hihi

Nak jadi cerita, selama 27 tahun hidup kat dunia ni mija X tau pun yang buah manggis ni ada sesuatu yang istimewa selain dari khasiat dia yang kaya dengan antioksidan.
Untuk awet muda. Hihi. Nak tau X apa dia?

Jeng jeng Jeng..


Cuba tengok dekat kelopak bunga bahagian kulit tu.kalau ada 7 kelopak bermaksud ada 7 ulas isi kat dalam.
Kalau ada 5 kelopak bermaksud ada 5 ulas isi kat dalam. Hihi. Nampak x gambar tu? Tahu ke X tahu selama ni? Baik ngaku. Sape jakun macam saya 😝😝

Dan kalau nak tau,.. Saya pun baru tahu hari ni lah. Hehe. Buah manggis ni dipanggil buah paling jujur. Hahahaha. Ada gelaran okay! Mungkin dipanggil buah paling jujur sebab ada kaitan saya kelopak dengan ulas saya cerita kat atas. Hihi. Ye la kot kan. 

Amazing sangat kan!! Saya tak tahu pun selama ni. Ajaib kan Ciptaan Allah. Subhanallah. Indah sungguh ciptaan Dia. Syukur alhamdulillah 😘

TERIMA KASIH ALLAH 


2 comments:

  1. Rumah kampung hubby kakak tengah musim
    Tapi raya tempohari tak sempat nak enjoy sebab hubby kakak masuk hospital

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang musim sekarang ni kak.. kat kampung pun tengah masak kat pokok tapi sayangnya jauh. hihi. jadi kami makan yang beli je la. hihi

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...